In de gezellige en veilige sfeer bij K.O.E.K leerde ik spelen met mijn emoties en verkennen van mijn grenzen, met als cadeautje dat ik mij vrijer voel in het dagelijks leven en gemakkelijker en zonder schuldgevoel mijn grenzen durf aan te geven.
In het leven spelen we verschillende rollen en sommige gaan je makkelijker af dan andere.
Bij K.O.E.K gaan we met deze eigenschappen aan de slag en hopen we dat techniek, plezier en zelfontwikkeling samenkomen.
In leuke leerzame lessen zal gewerkt zal worden aan tekstinterpretatie, liedinterpretatie en performance, schrijven van eigen materiaal etc.
Daphne Groot, Susanna Kranenburg en Victoria Osborn, drie veelzijdige enthousiaste kunstvakdocenten, staan voor jullie klaar om het beste in jou naar boven te halen!
Daarnaast organiseren we elk jaar een unieke masterclass die wordt gegeven door een professional uit de theaterwereld.
Afgelopen jaar hebben we een succesvolle masterclass mogen hosten met als gastdocent niemand minder dan Karin Bloemen.
Maandagavond 20.00u tot 22.00u
30 oktober 2024
21 lessen
In overleg.
In de gezellige en veilige sfeer bij K.O.E.K leerde ik spelen met mijn emoties en verkennen van mijn grenzen, met als cadeautje dat ik mij vrijer voel in het dagelijks leven en gemakkelijker en zonder schuldgevoel mijn grenzen durf aan te geven.
Meedoen aan K.O.E.K, spelen en zingen was een meisjesdroom die ik nooit durfde aan te gaan. Te onzeker om mezelf te laten zien en horen. De veilige en leuke sfeer van de groep en de ervaren docenten hebben me laten zien dat nooit te laat is om je droom na te jagen!
Zingen is mijn tweede natuur. Ik zing al van kleins af aan. Voor mij was zingen net zo vanzelfsprekend als leren lopen en leren praten. Ik ben zelf begonnen als leerling bij Fluxus en na de middelbare school heb ik de musicalopleiding aan het Conservatorium Alkmaar gevolgd. Na mijn opleiding was ik te zien in verschillende musicals, muziektheatervoorstellingen èn kleinkunstprogramma's door het hele land.
Naast uitvoeren heb ik nog een passie: lesgeven.
Ik vind het bijzonder inspirerend om mensen te helpen om hun stem te ontwikkelen en daarnaast ook te ook te groeien als persoon.
Hoe zelfverzekerder iemand is, des te beter zal de performance zijn en de zang. Natuurlijk hoop ik dat leerlingen veel plezier en lol kunnen beleven aan de muziek en het zingen. En een beetje lef hebben. Zingen kan best spannend zijn, het is wat mij betreft het meest kwetsbare instrument. Het is dan ook heel dapper om te zingen.
De afgelopen jaren heb ik met veel dappere mensen gewerkt; in groepen of individueel en van 8 tot 80 jaar oud.
Tot slot; Waarom theaterzang? Omdat het in het theater niet alleen gaat om mooi en technisch zingen, maar ook om het verhaal achter wat je zingt. Dat maakt het naar mijn idee uniek.